DILEMMA

Jeres virksomhedskultur på spil

  • 6-500+
  • 60-300 min. efter ønske
  • Dansk, Engelsk, Tysk

Træn arbejdspladsens kultur – og gør alle til stærke kulturbærere. I spillet DILEMMA træner deltagerne hinanden i jeres virksomheds kultur og værdier ved hjælp af en række fiktive, men realistiske og arbejdsrelaterede dilemmaer.

Spillet giver forståelse for forskellige synspunkter og at udfordringer ofte kan løses på mange måder. På den måde bliver deltagerne klogere på hinanden og virksomhedens kultur og værdier, og får derigennem skabt en fælles referenceramme. Efter at have gennemført DILEMMA vil man ofte have en række konkrete forslag, der både skaber værdi og er lette at implementere på arbejdspladsen.

Deltagerne bliver undervejs præsenteret for forskellige spændende dilemmaer. Opdelt i grupper skal deltagerne dele holdninger og perspektiver, inden de holdvis når frem til, hvad de mener vil være “best practice” i jeres virksomhed.

DILEMMA er et dialogspil, der gør brug af det, man kalder for kognitiv adfærdstræning. Netop fordi vi har talt om det – og afstemt med vores kultur og værdier, og bragt både vores praktiske erfaring og fantasi i spil – klarer vi meget lettere en situation, når den sker i det virkelige liv. I DILEMMA gør vi brug af flere spilelementer, så alt foregår i et “ufarligt” miljø med plads til forskellige holdninger.

Vi tilpasser spillet specifikt til jeres arrangement efter anledning, ønsket udbytte, varighed m.m.

Efter at have gennemført DILEMMA vil man ofte have en række konkrete forslag, der både skaber værdi og er lette at implementere på arbejdspladsen.

DILEMMA forløber i hovedtræk således:

‍1. Introduktion
I et ufarligt spilunivers skal deltagerne finde løsninger og god praksis på forskellige arbejdsrelaterede dilemmaer.

‍2. Relevante og lærende dilemmaer
Deltagerne bearbejder via forskellige metoder realistiske, men fiktive dilemmaer. Deltagerne udarbejder konkrete og lavpraktiske handlingsforslag, der kan implementeres.

‍3. Dagens kulturbærere kåres
Læringen forankres, afstemninger og point fra dagens bedste handlinger gøres op. Vi kårer dagens stærkeste kulturbærere.

Efter vores facilitator(er) har introduceret jer til spillet og rammerne, starter vi ud med en række hurtige dilemmaer, der har til formål at sætte stemningen og få sænket paraderne.

Herefter venter et antal runder, hver med et dilemma, der relaterer sig til kulturen på arbejdspladsen. Dilemmaerne kan omhandle samarbejde, kommunikation og kundeservice.

Vi sammensætter runderne, så de er forskellige i varighed og i måden dilemmaerne behandles på.

DILEMMA er udformet så alle kommer til orde undervejs og deltagerne ikke påvirker hinanden. Eksempelvis skal deltagerne i visse dilemmaer anonymt angive, hvilken svarmulighed de hælder mest til. Drøftelserne foregår under et regelsæt, så den gode tone bevares undervejs i hele forløbet, og det er let at tale om svære emner. Af samme grund er alle dilemmaer fiktive, men med mulighed for at drage paralleller til egen hverdag.

Deltagerne vil undervejs identificere konkrete forslag, der kan bidrage til den “best practice” man er nået frem til på holdene. Forslagene skal være i overensstemmelse med jeres kultur og værdier – hvad enten I har nedskrevne værdier eller ej. Forslagene vurderes samtidigt ud fra værdi og sandsynligheden for at implementeringen bliver succesfuld. Undervejs I spillet får grupperne mulighed for at stemme på hinandens forslag.

Da DILEMMA tilpasses specifikt efter ønsket udbytte, varighed og hvilke emner der skal være i fokus, har spillet mange anvendelsesmuligheder.

Spillet kan bruges i alle organisationer, der proaktivt ønsker at træne medarbejderne i problemstillinger, inden de opstår. Deltagerne bliver klogere på hinanden og virksomhedens kultur og værdier, og får derigennem skabt en fælles referenceramme.

Alle medarbejdere kan deltage i DILEMMA på lige fod.

Spillet kan f.eks. anvendes til:

  • Aktivitet til personalemøde (dag eller aften).
  • Konkret samarbejdsøvelse.
  • Sætte fokus på service i organisationen.
  • Kort afbræk i møde, kursus eller seminar.
  • Heldagsaktivitet til temadag.
  • Underholdende aktivitet til sommerfesten eller julefrokosten.
  • Introduktion af nye medarbejdere.
  • Kickstart af et projekt.
  • At skabe fornyet energi i organisationen.
  • At skabe fælles retninger.
  • Underholdende indslag med etiske / moralske / underholdende dilemmaer.

DILEMMA kan også gennemføres virtuelt. Læs mere om den virtuelle udgave DILEMMA virtuelt.

Dit udbytte i DILEMMA:

  • Forståelse for andres synspunkter.
  • Relationer til ens kollegaer forstærkes.
  • Fokus på virksomhedens kultur og værdier.
  • Fælles referenceramme i løsning af arbejdsrelaterede dilemmaer.
  • Konkrete idéer til handlinger der tager udgangspunkt i fælles retning.

Formålet med spillet:

  • I et “ufarligt” spilmiljø drøftes arbejdsrelaterede dilemmaer inden de opstår.
  • Give forståelse for hinandens synspunkter, og hvorfor andre måske agerer anderledes end en selv.
  • Skabe fællesskabsfølelse og blive klogere på virksomhedens retning og værdier.
  • Konkretisere virksomhedens værdier og hvordan der skal arbejdes med dem.
  • Inspirere hinanden til at løse tingene på nye måder.
  • Demonstrere at udfordringer ofte kan løses på mange måder, og forskellighed gør stærk.

DILEMMA kan gennemføres de fleste steder.

Vi tager udgangspunkt i hvad der kan lade sig gøre på stedet, men optimalt har vi brug for:

  • Plenumlokale med plads til alle og projektor/lærred

Lykke & Co. A/S har lavet arrangementer for virksomheder siden 2008, og siden er det blevet til mange tusinde arrangementer.

Vi har lavet arrangementer overalt i Danmark, og har besøgt alt fra Nordjyske håndværkere til Københavnske reklamefolk. Vi har lavet arrangementer for alle størrelser grupper - lige fra 2 deltagere og op til 2.000 deltagere.

Intet er vigtigere for os, end at lave gode arrangementer, der lever op til vores kunders forventninger. Det er let at sige, men vores gennemsnitslige score er 4,9 (ud af 5) - vurderet på 4.500 arrangementer.

Vi bruger i høj grad egne, fastansatte facilitatorer, og har interne processer der sikrer høj kvalitet.

Er du fra større virksomhed eller organisation har vi måske lavet noget for en anden afdeling tidligere. Kontakt os gerne for at høre om vi kan give en intern reference.

Alternativt kan du se, nogle af vores andre referencer  eller blive klogere på os.

Hvilken udgave skal vi vælge? 
De fleste kunder vælger standard- eller premium udgaven. Såfremt I er en mindre gruppe, og arrangementet skal foregå i starten af ugen, er der mulighed for at vælge light-udgaven.
Vi sidder klar til at hjælpe, og fortæller gerne nærmere om indholdet og forskellen i de forskellige udgaver. 

Kan vi få et tilbud?
Ja! Såfremt du er interesseret i et specifikt tilbud til dit arrangement er du velkommen til at skrive på hej@lykkeco.dk eller ringe på 70 227 112. Du kan også udfylde vores formular her på hjemmesiden. Vi emailer herefter et tilbud til dig, der let kan deles med kollegaerne elektronisk, hvis I f.eks. skal drøfte det på et møde (hvor vi selvfølgelig gerne deltager via video eller telefon). 

Hvordan bestiller jer?
Vælg udgave og deltagerinterval i boksen til højre og klik "Bestil nu". Følg herefter vejledningen.
Du er også altid meget velkommen til at kontakte os på mail eller telefon. 

Hvad skal jeg gøre som bestiller?
Inden arrangementet har vi dialog omkring holdinddeling, lokaler m.m. Men på selve dagen kan du nyde det - og deltage på lige fod sammen med dine kollegaer, da vi varetager alle opgaver.

Hvornår kommer I på dagen?
Vi ankommer normalvis 30-90 min. før start, afhængigt af spil. Vi aftaler altid nærmere omkring ankomsttidspunkt inden arrangementet, så du ved, hvornår vi kommer. Efter endt arrangement pakker vi sammen og efterlader tingene som vi modtog dem. 

Skal I se stedet inden arrangementet? 
Det er som udgangspunkt ikke nødvendigt at se stedet før dagen. I enkelte tilfælde vil vi dog gerne bede om et par billeder af lokalerne.
Skal arrangementet foregå på en ekstern lokation, har vi sandsynligvis været der før og kender forholdene.

Ved store arrangementer (+100 personer) kalkulerer vi ofte med besøg på lokationen inden arrangementet. 

Hvad gør I for miljøet?
Vi gør ret meget ift. miljø og klima og arbejder på løbende at mindske energiforbrug m.m. Herudover arbejder vi aktivt med FN´s 17 Verdensmål og følger løbende op herpå.
Læs mere om vores konkrete klimatiltag på siden her. 

Hvornår og hvordan betaler jeg?
Alle priser er angivet ekskl. moms. Faktura fremsendes via email og forfalder normalvis 7 dage efter arrangementets afholdelse. Er der behov for længere kredit pålægges et gebyr iht. vores forretningsbetingelser. Fakturaen fremsendes normalvis inden arrangementet, så fakturaen kan behandles og betales rettidigt. På fakturaen fremgår både OCR-linie og kontonr samt link til betaling med kreditkort. Vi kan også sende fakturaen via et EAN-nr.

Jeg har stadig spørgsmål
Kontakt os - vi hjælper meget gerne. Giv et kald på 70 227 112, skriv på hej@lykkeco.dk eller book et møde.

Pris: 7.995 kr.

Prisen er ekskl. moms og kørsel

Sådan bestiller du

Light udgaven indeholder

  • Tilbydes i dagtimer mandag - onsdag
  • Varighed 1 - 2 timer
  • Vi kommer til jer
  • Komplet spil med alt der skal bruges
  • Spændende dilemmaer
  • Gennemførelse fra start - slut
  • Facilitator
  • Refleksionsproces / forankring
  • Kåring af dagens kulturbærere
  • Skriftlig opsamling fra dagen
  • AV-udstyr
  • Gennemførelse på engelsk

Pris: 9.995 kr.

Prisen er ekskl. moms og kørsel

Sådan bestiller du

Standard udgaven indeholder

  • Tilbydes alle ugens dage
  • Varighed 1 - 4 timer
  • Vi kommer til jer
  • Komplet spil med alt der skal bruges
  • Spændende dilemmaer
  • Gennemførelse fra start - slut
  • Facilitator(er)
  • Refleksionsproces / forankring
  • Kåring af dagens kulturbærere
  • Skriftlig opsamling fra dagen
  • AV-udstyr
  • Gennemførelse på engelsk

Pris: 16.995 kr.

Prisen er ekskl. moms og kørsel

Sådan bestiller du

Premium udgaven indeholder

  • Tilbydes alle ugens dage
  • Varighed 2 - 5 timer
  • Vi kommer til jer
  • Komplet spil med alt der skal bruges
  • Spændende dilemmaer
  • Gennemførelse fra start - slut
  • Facilitator(er)
  • Refleksionsproces / forankring
  • Kåring af dagens kulturbærere
  • Skriftlig opsamling fra dagen
  • AV-udstyr
  • Gennemførelse på engelsk

Det skal være trygt at bestille

  • Prismatch
  • Fleksibelt deltagerantal
  • Flyt dato omkostningsfrit
  • Betal efter arrangement