DILEMMA (virtuelt)

Træn samarbejde og teamudvikling med virksomhedsspillet DILEMMA - virtuel udgave
Træn samarbejde og teamudvikling med virksomhedsspillet DILEMMA - virtuel udgave
Lykke & Co. A/S
Træn samarbejde og teamudvikling med virksomhedsspillet DILEMMA - virtuel udgave
Træn samarbejde og teamudvikling med virksomhedsspillet DILEMMA - virtuel udgave

Jeres virksomhedskultur på spil - virtuel udgave

  • 6-500+
  • 60-300 min. efter ønske
  • Dansk, Engelsk, LIVE tekstning og oversættelse

Træn arbejdspladsens kultur og gør alle til stærke kulturbærere.

I spillet DILEMMA træner deltagerne hinanden i jeres virksomheds kultur og værdier ved hjælp af en række fiktive, men realistiske og arbejdsrelaterede dilemmaer. Deltagerne mødes virtuelt og bliver undervejs præsenteret for forskellige spændende dilemmaer. Opdelt i grupper skal deltagerne dele holdninger og perspektiver, inden de holdvis når frem til, hvad de mener vil være “best practise” i jeres virksomhed.DILEMMA er et dialogspil, der gør brug af det, man kalder for kognitiv adfærdstræning. Netop fordi vi har talt om det – og afstemt med vores kultur og værdier, og bragt både vores praktiske erfaring og fantasi i spil – klarer vi meget lettere en situation, når den sker i det virkelige liv. I DILEMMA gør vi brug af flere spilelementer, så alt foregår i et “ufarligt” miljø med plads til forskellige holdninger.Vi tilpasser spillet specifikt til jeres arrangement efter anledning, ønsket udbytte, varighed m.m.

DILEMMA tilbydes også i en fysisk udgave – hvor vi kommer til jer. DILEMMA virtuelt er en virtuel udgave af den populære fysiske udgave.

Efter vores facilitator har introduceret jer til spillet og rammerne, starter vi ud med en række hurtige dilemmaer, der har til formål at sætte stemningen og få sænket paraderne.

Herefter venter et antal runder, hver med et dilemma, der relaterer sig til kulturen på arbejdspladsen. Dilemmaerne kan omhandle samarbejde, kommunikation og kundeservice.

Vi sammensætter runderne, så de er forskellige i varighed og i måden dilemmaerne behandles på.

DILEMMA er udformet så alle kommer til orde undervejs og deltagerne ikke påvirker hinanden. Eksempelvis skal deltagerne i visse dilemmaer anonymt angive, hvilken svarmulighed de hælder mest til. Drøftelserne foregår under et regelsæt, så den gode tone bevares undervejs i hele forløbet, og det er let at tale om svære emner. Af samme grund er alle dilemmaer fiktive, men med mulighed for at drage paralleller til egen hverdag.

Deltagerne vil undervejs identificere konkrete forslag, der kan bidrage til den “best practice” man er nået frem til på holdene. Forslagene skal være i overensstemmelse med jeres kultur og værdier – hvad enten I har nedskrevne værdier eller ej. Forslagene vurderes samtidigt ud fra værdi og sandsynligheden for at implementeringen bliver succesfuld. Undervejs I spillet får grupperne mulighed for at stemme på hinandens forslag.

Efter at have gennemført DILEMMA vil man ofte have en række konkrete forslag, der både skaber værdi og er lette at implementere på arbejdspladsen.

DILEMMA (virtuel udgave) forløber i hovedtræk således:

‍1. Vi sender link
Vi sender link til det virtuelle møderum i god tid inden vi skal mødes. Det er let for alle at gå til. Vi sidder klar på telefonen, hvis der mod forventning er tekniske problemer.

‍2. Relevante og lærende dilemmaer
Deltagerne bearbejder via forskellige metoder realistiske, men fiktive dilemmaer. Deltagerne udarbejder konkrete og lavpraktiske handlingsforslag, der kan implementeres.

‍3. Dagens kulturbærere kåres
Læringen forankres og alle stemmer om, hvem der har været dagens stærkeste kulturbærere.

Vi sørger for afvikling fra start til slut. Spillet faciliteres virtuelt og vores facilitator(er) instruerer og vejleder undervejs.

Alt foregår i vores online møderum, og der kræves ingen forberedelse af deltagerne. Deltagerne skal blot have adgang til en computer med internetadgang og kamera.

Da DILEMMA tilpasses specifikt efter ønsket udbytte, varighed og hvilke emner der skal være i fokus, har spillet mange anvendelsesmuligheder.

Spillet kan bruges i alle organisationer der proaktivt ønsker at træne medarbejderne i problemstillinger, inden de opstår. Deltagerne bliver klogere på hinanden og virksomhedens kultur og værdier, og får derigennem skabt en fælles referenceramme.

Alle medarbejdere kan deltage i DILEMMA på lige fod.

Spillet kan gennemføres rent virtuelt eller som et hybrid arrangement, hvor nogle er samlet fysisk, mens andre deltager virtuelt.

DILEMMA tilbydes også i en fysisk udgave – hvor vi kommer til jer.

Spillet kan f.eks. anvendes til:

  • Aktivitet til f.eks personalemøde eller strategidag.
  • Konkret samarbejdsøvelse.
  • Sætte fokus på service i organisationen.
  • Kort afbræk i online møde.
  • Introduktion og onboarding af nye medarbejdere.
  • Kick-off eller kickstart af et projekt.
  • At skabe fornyet energi i organisationen.
  • At skabe fælles retninger.
  • Underholdende indslag med etiske / moralske / underholdende dilemmaer.

Dit udbytte i DILEMMA (virtuel udgave):

  • Forståelse for andres synspunkter.
  • Relationer til ens kollegaer forstærkes.
  • Fokus på virksomhedens kultur og værdier.
  • Fælles referenceramme i løsning af arbejdsrelaterede dilemmaer.
  • Konkrete idéer til handlinger der tager udgangspunkt i fælles retning.

Formålet med spillet:

  • I et “ufarligt” spilmiljø drøftes arbejdsrelaterede dilemmaer inden de opstår.
  • Give forståelse for hinandens synspunkter, og hvorfor andre måske agerer anderledes end en selv.
  • Skabe fællesskabsfølelse og blive klogere på virksomhedens retning og værdier.
  • Konkretisere virksomhedens værdier og hvordan der skal arbejdes med dem.
  • Inspirere hinanden til at løse tingene på nye måder.
  • Demonstrere at udfordringer ofte kan løses på mange måder, og forskellighed gør stærk.

Vi anvender som udgangspunkt platformen Zoom, hvor det ikke er nødvendigt for deltagerne at downloade noget. Zoom giver samtidigt en række muligheder under selve arrangementet i forhold til breakout rooms, fællesseancer, holdinddeling m.m.

Efter aftale, og afhængigt af deltagerantal, kan vi også anvende Microsoft Teams, Google Meet, Webex eller eventuelt andre platforme.

Efter bestilling modtager du link til mødet, som kan deles med deltagerne.
På dagen åbnes møderummet i god tid inden start - så deltagerne har mulighed for at tale sammen inden start.

Lykke & Co. A/S har lavet arrangementer for virksomheder siden 2008, og siden er det blevet til mange tusinde arrangementer.

Vi har lavet arrangementer overalt i Danmark, og har besøgt alt fra Nordjyske håndværkere til Københavnske reklamefolk. Vi har lavet arrangementer for alle størrelser grupper - lige fra 2 deltagere og op til 2.000 deltagere.

Intet er vigtigere for os, end at lave gode arrangementer, der lever op til vores kunders forventninger. Det er let at sige, men vores gennemsnitslige score er 4,9 (ud af 5) - vurderet på 4.500 arrangementer.

Vi bruger i høj grad egne, fastansatte facilitatorer, og har interne processer der sikrer høj kvalitet.

Er du fra større virksomhed eller organisation har vi måske lavet noget for en anden afdeling tidligere. Kontakt os gerne for at høre om vi kan give en intern reference.

Alternativt kan du se, nogle af vores andre referencer  eller blive klogere på os.

Hvilken udgave skal vi vælge? 
De fleste kunder vælger standard- eller premium udgaven. Såfremt I er en mindre gruppe, og arrangementet skal foregå i starten af ugen, er der mulighed for at vælge light-udgaven.
Vi sidder klar til at hjælpe, og fortæller gerne nærmere om indholdet og forskellen i de forskellige udgaver. 

Kan vi få et tilbud?
Ja! Såfremt du er interesseret i et specifikt tilbud til dit arrangement er du velkommen til at skrive på hej@lykkeco.dk eller ringe på 70 227 112. Du kan også udfylde vores formular her på hjemmesiden. Vi emailer herefter et tilbud til dig, der let kan deles med kollegaerne elektronisk, hvis I f.eks. skal drøfte det på et møde (hvor vi selvfølgelig gerne deltager via video eller telefon). 

Hvordan bestiller jer?
Vælg udgave og deltagerinterval i boksen til højre og klik "Bestil nu". Følg herefter vejledningen.
Du er også altid meget velkommen til at kontakte os på mail eller telefon. 

Hvad skal jeg gøre som bestiller?
Inden arrangementet har vi dialog omkring holdinddeling, lokaler m.m. Men på selve dagen kan du nyde det - og deltage på lige fod sammen med dine kollegaer, da vi varetager alle opgaver.

Hvornår kommer I på dagen?
Vi ankommer normalvis 30-90 min. før start, afhængigt af spil. Vi aftaler altid nærmere omkring ankomsttidspunkt inden arrangementet, så du ved, hvornår vi kommer. Efter endt arrangement pakker vi sammen og efterlader tingene som vi modtog dem. 

Skal I se stedet inden arrangementet? 
Det er som udgangspunkt ikke nødvendigt at se stedet før dagen. I enkelte tilfælde vil vi dog gerne bede om et par billeder af lokalerne.
Skal arrangementet foregå på en ekstern lokation, har vi sandsynligvis været der før og kender forholdene.

Ved store arrangementer (+100 personer) kalkulerer vi ofte med besøg på lokationen inden arrangementet. 

Hvad gør I for miljøet?
Vi gør ret meget ift. miljø og klima og arbejder på løbende at mindske energiforbrug m.m. Herudover arbejder vi aktivt med FN´s 17 Verdensmål og følger løbende op herpå.
Læs mere om vores konkrete klimatiltag på siden her. 

Hvornår og hvordan betaler jeg?
Alle priser er angivet ekskl. moms. Faktura fremsendes via email og forfalder normalvis 7 dage efter arrangementets afholdelse. Er der behov for længere kredit pålægges et gebyr iht. vores forretningsbetingelser. Fakturaen fremsendes normalvis inden arrangementet, så fakturaen kan behandles og betales rettidigt. På fakturaen fremgår både OCR-linie og kontonr samt link til betaling med kreditkort. Vi kan også sende fakturaen via et EAN-nr.

Jeg har stadig spørgsmål
Kontakt os - vi hjælper meget gerne. Giv et kald på 70 227 112, skriv på hej@lykkeco.dk eller book et møde.

Pris: 5.995 kr.

Sådan bestiller du

Light udgaven indeholder

  • Tilbydes i dagtimer mandag - onsdag
  • Varighed 1 - 1,50 time
  • Virtuelt møderum
  • Komplet spil / forløb med alt der skal bruges
  • Spændende kulisser
  • Spændende dilemmaer
  • Gennemførelse fra start - slut
  • Facilitator
  • Konkrete handlingsforslag
  • Refleksionsproces / forankring
  • Kåring af dagens kulturbærere
  • Skriftlig opsamling fra dagen
  • Gennemførelse på engelsk

Pris: 6.495 kr.

Sådan bestiller du

Standard udgaven indeholder

  • Tilbydes alle ugens dage
  • Varighed 1 - 2 timer
  • Virtuelt møderum
  • Komplet spil / forløb med alt der skal bruges
  • Spændende kulisser
  • Spændende dilemmaer
  • Gennemførelse fra start - slut
  • Facilitator
  • Konkrete handlingsforslag
  • Refleksionsproces / forankring
  • Kåring af dagens kulturbærere
  • Skriftlig opsamling fra dagen
  • Gennemførelse på engelsk

Pris: 9.495 kr.

Sådan bestiller du

Premium udgaven indeholder

  • Tilbydes alle ugens dage
  • Varighed 1,5 - 3 timer efter ønske
  • Virtuelt møderum
  • Komplet spil / forløb med alt der skal bruges
  • Spændende kulisser
  • Spændende dilemmaer
  • Gennemførelse fra start - slut
  • Facilitator
  • Konkrete handlingsforslag
  • Refleksionsproces / forankring
  • Kåring af dagens kulturbærere
  • Skriftlig opsamling fra dagen
  • Gennemførelse på engelsk

Det skal være trygt at bestille

  • Prismatch
  • Fleksibelt deltagerantal
  • Flyt dato omkostningsfrit
  • Betal efter arrangement