Operation Desert Survivors
Strategisk og matematisk samarbejdsøvelse
- 6-120+
- 45-120 min. efter ønske
- Dansk, Engelsk, LIVE tekstning og oversættelse
Operation Desert Survivors er en strategisk og matematisk samarbejdsøvelse, hvor holdene skal kæmpe for egen overlevelse.
Operation Desert Survivors er en strategisk og matematisk samarbejdsøvelse, hvor holdene skal kæmpe for deres overlevelse. Men det skal vise sig ikke at være helt så nemt, når man ikke må kommunikere med de andre hold. Det bliver nødvendigt at tænke ud af boksen og tænke strategisk samarbejde i større perspektiv. En god løsning for det enkelte hold kan vise sig at have modsat effekt for missionen. Ved hjælp af strategi, matematik og samarbejde kan missionen måske alligevel lykkedes.
I vores online møderum vil I blive mødt af vores facilitator, som også er ørkenguide, overlevelsesspecialist og jeres personlige hjælp til at gennemføre missionen. I har brug for hjælp fordi du og dine kolleger er strandet dybt inde i ørkenen, og der er ikke udsigt til hjælp foreløbigt. Derfor er I nødt til at overleve, indtil hjælpen ankommer.
Deltagerne er fordelt i teltlejre med en fælles brønd imellem. Det er holdenes opgave at overleve ved at spørge efter vand fra brøndens ejer. Men hvis brønden løber tør for vand, vil alle lejre dø af tørst. Ved hjælp af matematik og strategi skal holdene efterspørge vand nok til at sikre holdets egen overlevelse i hver runde, men ikke så meget vand, at brønden løber tør. Holdene har ingen idé om, hvor meget vand, der er tilbage i brønden, da teltlejrene ikke kender hinandens strategi og plan for overlevelse.
Ingen ønsker kun lige at overleve. Så lejren med mest vand tilbage i slutningen, ender også med æren af at være ‘The Best Desert Survivalists’.
Er du klar til at tage udfordringen op med dine kolleger?
Operation Desert Survivors forløber i hovedtræk således:
1. Vi sender link
Vi sender link til det virtuelle møderum i god tid inden vi skal mødes. Det er let for alle at gå til. Vi sidder klar på telefonen, hvis der mod forventning er tekniske problemer.
2. Strategisk og matematisk teambuilding
Deltagerne konkurrerer ved hjælp af strategi og matematik for at sikre, at alle hold gennemfører spillet. Der skal dog balancere mellem at være grådig, klog og solidarisk i kampen om at vinde.
3. Mission fuldført
Overlevelse i ørkenen er en hård kamp og selv hvis alle overlever, er der selvfølgelig kun et hold der kan vinde! Hvem har mest vand tilbage?
Vi sørger for historie, setup osv. gennem hele spillet. Spillet faciliteres virtuelt og LIVE fra vores sets af vores facilitator, som er klædt som ørkenguide. Facilitatoren instruerer deltagerne om missionen og vejleder løbende gennem spillet.
Alt foregår i vores online møderum, og der kræves ingen forberedelse af deltagerne. Deltagerne skal blot have adgang til en computer med internetadgang og kamera.
Operation Desert Survivors er et lærende og underholdende spil, der egner sig særdeles godt til teams og virksomheder, der arbejder virtuelt, og som har brug for et sjovt og underholdende afbræk i hverdagen, hvor fællesskabsfølelsen styrkes, og hvor der samtidig er fokus på strategi og matematik.
Operation Desert Survivors kan bruges som anderledes samarbejdsøvelse, som underholdning til en virtuel sammenkomst eller som afbræk i en hverdag, hvor der måske ikke er mulighed for at mødes fysisk.
Spillet er lavet til virksomheder og erhverv, og sværhedsgraden er derefter.
I Operation Desert Survivors arbejder holdene sammen, men samtidig konkurrerer de om at være de bedste. Kun ét hold kan vinde, men ingen kan vinde, hvis de ikke arbejder sammen. Undervejs er der både fællesseancer, hvor alle er samlet på én gang og seancer, hvor holdene arbejder hver for sig.
Dit udbytte i Operation Desert Survivors:
- Sammen – hver for sig.
- Samarbejde på en anderledes og virtuel måde.
- Teambuilding - styrker relationerne til ens kollegaer.
- Fælles referenceramme uanset placering i organisationen.
- Illustrere vigtigheden af samarbejde og kommunikation.
- Træne og styrke samarbejdet i grupper.
- Styrker strategisk og matematisk viden.
- Vise den frustration, der nemt kan opstå ved manglende kommunikation.
- Fungere som et underholdende element.
Formålet med spillet:
- At understrege vigtigheden i samarbejde, strategi og kommunikation.
- At træne og styrke samarbejdet i grupper.
- At vise den frustration, der let kan opstå ved manglende kommunikation.
- At illustrere løsninger i et større perspektiv.
- At fungere som et underholdende element.
Vi anvender som udgangspunkt platformen Zoom, hvor det ikke er nødvendigt for deltagerne at downloade noget. Zoom giver samtidigt en række muligheder under selve arrangementet i forhold til breakout rooms, fællesseancer, holdinddeling m.m.
Efter aftale, og afhængigt af deltagerantal, kan vi også anvende Microsoft Teams, Google Meet, Webex eller eventuelt andre platforme.
Efter bestilling modtager du link til mødet, som kan deles med deltagerne.
På dagen åbnes møderummet i god tid inden start - så deltagerne har mulighed for at tale sammen inden start.
Lykke & Co. A/S har lavet arrangementer for virksomheder siden 2008, og siden er det blevet til mange tusinde arrangementer.
Vi har lavet arrangementer overalt i Danmark, og har besøgt alt fra Nordjyske håndværkere til Københavnske reklamefolk. Vi har lavet arrangementer for alle størrelser grupper - lige fra 2 deltagere og op til 2.000 deltagere.
Intet er vigtigere for os, end at lave gode arrangementer, der lever op til vores kunders forventninger. Det er let at sige, men vores gennemsnitslige score er 4,9 (ud af 5) - vurderet på 4.500 arrangementer.
Vi bruger i høj grad egne, fastansatte facilitatorer, og har interne processer der sikrer høj kvalitet.
Er du fra større virksomhed eller organisation har vi måske lavet noget for en anden afdeling tidligere. Kontakt os gerne for at høre om vi kan give en intern reference.
Alternativt kan du se, nogle af vores andre referencer eller blive klogere på os.
Hvilken udgave skal vi vælge?
De fleste kunder vælger standard- eller premium udgaven. Såfremt I er en mindre gruppe, og arrangementet skal foregå i starten af ugen, er der mulighed for at vælge light-udgaven.
Vi sidder klar til at hjælpe, og fortæller gerne nærmere om indholdet og forskellen i de forskellige udgaver.
Kan vi få et tilbud?
Ja! Såfremt du er interesseret i et specifikt tilbud til dit arrangement er du velkommen til at skrive på hej@lykkeco.dk eller ringe på 70 227 112. Du kan også udfylde vores formular her på hjemmesiden. Vi emailer herefter et tilbud til dig, der let kan deles med kollegaerne elektronisk, hvis I f.eks. skal drøfte det på et møde (hvor vi selvfølgelig gerne deltager via video eller telefon).
Hvordan bestiller jer?
Vælg udgave og deltagerinterval i boksen til højre og klik "Bestil nu". Følg herefter vejledningen.
Du er også altid meget velkommen til at kontakte os på mail eller telefon.
Hvad skal jeg gøre som bestiller?
Inden arrangementet har vi dialog omkring holdinddeling, lokaler m.m. Men på selve dagen kan du nyde det - og deltage på lige fod sammen med dine kollegaer, da vi varetager alle opgaver.
Hvornår kommer I på dagen?
Vi ankommer normalvis 30-90 min. før start, afhængigt af spil. Vi aftaler altid nærmere omkring ankomsttidspunkt inden arrangementet, så du ved, hvornår vi kommer. Efter endt arrangement pakker vi sammen og efterlader tingene som vi modtog dem.
Skal I se stedet inden arrangementet?
Det er som udgangspunkt ikke nødvendigt at se stedet før dagen. I enkelte tilfælde vil vi dog gerne bede om et par billeder af lokalerne.
Skal arrangementet foregå på en ekstern lokation, har vi sandsynligvis været der før og kender forholdene.
Ved store arrangementer (+100 personer) kalkulerer vi ofte med besøg på lokationen inden arrangementet.
Hvad gør I for miljøet?
Vi gør ret meget ift. miljø og klima og arbejder på løbende at mindske energiforbrug m.m. Herudover arbejder vi aktivt med FN´s 17 Verdensmål og følger løbende op herpå.
Læs mere om vores konkrete klimatiltag på siden her.
Hvornår og hvordan betaler jeg?
Alle priser er angivet ekskl. moms. Faktura fremsendes via email og forfalder normalvis 7 dage efter arrangementets afholdelse. Er der behov for længere kredit pålægges et gebyr iht. vores forretningsbetingelser. Fakturaen fremsendes normalvis inden arrangementet, så fakturaen kan behandles og betales rettidigt. På fakturaen fremgår både OCR-linie og kontonr. samt link til betaling med kreditkort. Vi kan også sende fakturaen via et EAN-nr.
Jeg har stadig spørgsmål
Kontakt os - vi hjælper meget gerne. Giv et kald på 70 227 112, skriv på hej@lykkeco.dk eller book et møde.
Pris: 5.995 kr.
Sådan bestiller du
Light udgaven indeholder
- Tilbydes i dagtimer mandag - onsdag
- Varighed 45 - 75 min. efter ønske
- Virtuelt møderum
- Komplet spil med alt der skal bruges
- Spændende kulisser
- Gennemførelse fra start - slut
- Ørkenguide
- Diplom til vinderholdet
- Mulighed for refleksionsproces
- Gennemførelse på engelsk
Pris: 6.495 kr.
Sådan bestiller du
Standard udgaven indeholder
- Tilbydes alle ugens dage
- Varighed 45 - 90 min. efter ønske
- Virtuelt møderum
- Komplet spil med alt der skal bruges
- Spændende kulisser
- Gennemførelse fra start - slut
- Ørkenguide
- Diplom til vinderholdet
- Mulighed for refleksionsproces
- Gennemførelse på engelsk
Pris: 9.495 kr.
Sådan bestiller du
Premium udgaven indeholder
- Tilbydes alle ugens dage
- Varighed 60 - 120 min. efter ønske
- Virtuelt møderum
- Komplet spil med alt der skal bruges
- Spændende kulisser
- Gennemførelse fra start - slut
- Ørkenguide
- Diplom til vinderholdet
- Mulighed for refleksionsproces
- Gennemførelse på engelsk
Det skal være trygt at bestille
- Prismatch
- Fleksibelt deltagerantal
- Flyt dato omkostningsfrit
- Betal efter arrangement