The Green Game

Sæt fokus på miljø og bæredygtighed

  • 6-500+
  • 60-300 min. efter ønske
  • Dansk, Engelsk

Kloden er det vigtigste vi har, og vi skal passe på den, som var det vores dyrebareste eje. Alle virksomheder har et ansvar for at tage del i den grønne omstilling, men synes du og dine kollegaer også, at det kan være svært at navigere i?

Vi kender alle de små hverdagsdilemmaer. Skal man vælge fly eller tog? Elbil eller benzinbil? Papir eller digitalt? Vi vil alle gerne gøre det rigtige for at sikre en positiv fremtid for vores planet, men det kan være udfordrende at finde ud af, hvordan man reelt kan gøre en forskel.

I spillet The Green Game tager vi deltagerne gennem et forløb via en række forskellige metoder, som tilpasses efter jeres behov, ønsker og den tid, der er til rådighed. I får mulighed for at arbejde med fiktive, men arbejdsrelaterede dilemmaer, der omhandler bæredygtighed, miljø, klima, den grønne omstilling og meget mere.

Gennem disse interaktive øvelser, der involverer deltagerne i deres egen læringsproces, kan I få italesat jeres skrevne og uskrevne regler og finde frem til, hvad der er ‘best practice’ i netop jeres virksomhed. Sammen kan I skabe en stærkere og fælles forståelse af, hvordan I bedst bidrager til en bæredygtig fremtid.

The Green Game forløber i hovedtræk således:

1. Introduktion
Via en kort introduktion får deltagerne gang i snakken om bæredygtighed. Herefter vil de blive præsenteret for nogle opvarmningsdilemmaer om bæredygtighed på arbejdspladsen.

2. The Green Game-runderne
Deltagerne vil arbejde med et antal forskellige metoder/små øvelser, der gør dem klogere på bæredygtighed i virksomheden. Antal og specifikke metoder afhænger af det enkelte arrangement.

3. Dagens kulturbærer inden for bæredygtighed kåres
The Green Game slutter med, at dagens stærkeste kulturbærer indenfor bæredygtighed kåres.

Holdene får hver især materiale udleveret, som de skal bruge i de forskellige runder. De vil gennem spillets forløb blive præsenteret for en række forskellige metoder til at arbejde med bæredygtighed.

Der vil være runder, hvor holdene får tid til forberedelse og refleksion, men der vil også være runder, hvor deltagerne skal op af stolene for at gøre en forskel for miljøet nu og her. Disse runder kalder vi 'Act Now'.

Vælges standard eller premium udgaven vil vi gennem spillets forløb også stille om til vores helt egen butik, hvor en facilitator transmitterer LIVE. Deltagerne vil her blive præsenteret for forskellige udsagn, dilemmaer og meget mere som de skal tage stilling til.

Løber deltagerne undervejs tør for innovative idéer til at gøre noget godt for miljøet, har vi medbragt et inspirationslager, som kan hjælpe på vej til at generere nye idéer til en bæredygtig fremtid.

The Green Game har til formål at give deltagerne læring og gode idéer indenfor bæredygtighed. Samtidig er The Green Game også en teambuildingsaktivitet, hvor der er plads til både grin og seriøsitet.

Alle medarbejdere kan deltage på lige fod i The Green Game uanset om den enkelte deltager har været i virksomheden i 10 år eller 2 uger.

Varigheden kan justeres efter ønske fra alt mellem 1 og 4 timer.

Spillet kan anvendes til:

  • Kickstart af bæredygtige projekter
  • Brainstorming for nye bæredygtige tiltag
  • At skabe fælles retningslinjer
  • Medarbejderuddannelse i bæredygtighed
  • Teambuilding med fokus på grøn omstilling
  • Implementering af bæredygtighed i virksomhedskulturen

Dit udbytte af The Green Game:

  • Forståelse for andres synspunkter
  • Fælles reference til bæredygtige gøremål
  • Kreative og innovative idéer
  • Stærkere relationer til kollegaer
  • Øget engagement i bæredygtighedsinitiativer
  • Praktisk viden om bæredygtighed i arbejdspraksis
  • Styrket samarbejde og kommunikation i teamet
  • Konkrete idéer til bæredygtige tiltag

The Green Game kan gennemføres de fleste steder.

Vi tager udgangspunkt i hvad der kan lade sig gøre på stedet, men optimalt har vi brug for:

  • Plenumlokale med plads til alle og projektor/lærred

Lykke & Co. A/S har lavet arrangementer for virksomheder siden 2008, og siden er det blevet til mange tusinde arrangementer.

Vi har lavet arrangementer overalt i Danmark, og har besøgt alt fra Nordjyske håndværkere til Københavnske reklamefolk. Vi har lavet arrangementer for alle størrelser grupper - lige fra 2 deltagere og op til 2.000 deltagere.

Intet er vigtigere for os, end at lave gode arrangementer, der lever op til vores kunders forventninger. Det er let at sige, men vores gennemsnitslige score er 4,9 (ud af 5) - vurderet på 4.500 arrangementer.

Vi bruger i høj grad egne, fastansatte facilitatorer, og har interne processer der sikrer høj kvalitet.

Er du fra større virksomhed eller organisation har vi måske lavet noget for en anden afdeling tidligere. Kontakt os gerne for at høre om vi kan give en intern reference.

Alternativt kan du se, nogle af vores andre referencer  eller blive klogere på os.

Hvilken udgave skal vi vælge? 
De fleste kunder vælger standard- eller premium udgaven. Såfremt I er en mindre gruppe, og arrangementet skal foregå i starten af ugen, er der mulighed for at vælge light-udgaven.
Vi sidder klar til at hjælpe, og fortæller gerne nærmere om indholdet og forskellen i de forskellige udgaver. 

Kan vi få et tilbud?
Ja! Såfremt du er interesseret i et specifikt tilbud til dit arrangement er du velkommen til at skrive på hej@lykkeco.dk eller ringe på 70 227 112. Du kan også udfylde vores formular her på hjemmesiden. Vi emailer herefter et tilbud til dig, der let kan deles med kollegaerne elektronisk, hvis I f.eks. skal drøfte det på et møde (hvor vi selvfølgelig gerne deltager via video eller telefon). 

Hvordan bestiller jer?
Vælg udgave og deltagerinterval i boksen til højre og klik "Bestil nu". Følg herefter vejledningen.
Du er også altid meget velkommen til at kontakte os på mail eller telefon. 

Hvad skal jeg gøre som bestiller?
Inden arrangementet har vi dialog omkring holdinddeling, lokaler m.m. Men på selve dagen kan du nyde det - og deltage på lige fod sammen med dine kollegaer, da vi varetager alle opgaver.

Hvornår kommer I på dagen?
Vi ankommer normalvis 30-90 min. før start, afhængigt af spil. Vi aftaler altid nærmere omkring ankomsttidspunkt inden arrangementet, så du ved, hvornår vi kommer. Efter endt arrangement pakker vi sammen og efterlader tingene som vi modtog dem. 

Skal I se stedet inden arrangementet? 
Det er som udgangspunkt ikke nødvendigt at se stedet før dagen. I enkelte tilfælde vil vi dog gerne bede om et par billeder af lokalerne.
Skal arrangementet foregå på en ekstern lokation, har vi sandsynligvis været der før og kender forholdene.

Ved store arrangementer (+100 personer) kalkulerer vi ofte med besøg på lokationen inden arrangementet. 

Hvad gør I for miljøet?
Vi gør ret meget ift. miljø og klima og arbejder på løbende at mindske energiforbrug m.m. Herudover arbejder vi aktivt med FN´s 17 Verdensmål og følger løbende op herpå.
Læs mere om vores konkrete klimatiltag på siden her. 

Hvornår og hvordan betaler jeg?
Alle priser er angivet ekskl. moms. Faktura fremsendes via email og forfalder normalvis 7 dage efter arrangementets afholdelse. Er der behov for længere kredit pålægges et gebyr iht. vores forretningsbetingelser. Fakturaen fremsendes normalvis inden arrangementet, så fakturaen kan behandles og betales rettidigt. På fakturaen fremgår både OCR-linie og kontonr samt link til betaling med kreditkort. Vi kan også sende fakturaen via et EAN-nr.

Jeg har stadig spørgsmål
Kontakt os - vi hjælper meget gerne. Giv et kald på 70 227 112, skriv på hej@lykkeco.dk eller book et møde.

Pris: 7.995 kr.

Prisen er ekskl. moms og kørsel

Sådan bestiller du

Light udgaven indeholder

  • Tilbydes i dagtimer mandag - onsdag
  • Varighed 1 - 2 timer
  • Vi kommer til jer
  • Komplet spil med alt der skal bruges
  • Spændende runder og metoder
  • Gennemførelse fra start - slut
  • Facilitator
  • LIVE omstilling til butik
  • Refleksionsproces / forankring
  • Kåring af dagens kulturbærere
  • Skriftlig opsamling fra dagen
  • AV-udstyr
  • Gennemførelse på engelsk

Pris: 9.995 kr.

Prisen er ekskl. moms og kørsel

Sådan bestiller du

Standard udgaven indeholder

  • Tilbydes alle ugens dage
  • Varighed 1 - 4 timer
  • Vi kommer til jer
  • Komplet spil med alt der skal bruges
  • Spændende runder og metoder
  • Gennemførelse fra start - slut
  • Facilitator
  • LIVE omstilling til butik
  • Refleksionsproces / forankring
  • Kåring af dagens kulturbærere
  • Skriftlig opsamling fra dagen
  • AV-udstyr
  • Gennemførelse på engelsk

Pris: 16.995 kr.

Prisen er ekskl. moms og kørsel

Sådan bestiller du

Premium udgaven indeholder

  • Tilbydes alle ugens dage
  • Varighed 2 - 5 timer
  • Vi kommer til jer
  • Komplet spil med alt der skal bruges
  • Spændende runder og metoder
  • Gennemførelse fra start - slut
  • Facilitator
  • LIVE omstilling til butik
  • Refleksionsproces / forankring
  • Kåring af dagens kulturbærere
  • Skriftlig opsamling fra dagen
  • AV-udstyr
  • Gennemførelse på engelsk

Det skal være trygt at bestille

  • Prismatch
  • Fleksibelt deltagerantal
  • Flyt dato omkostningsfrit
  • Betal efter arrangement