Assistancemelding Drab
Seriøs underholdning med fokus på samarbejde
- 6-160+
- 120 min. + evt. refleksion
- Dansk, Engelsk
I Assistancemelding Drab træner I samarbejde. Her kan sagen kun løses, hvis alle samarbejder og kommunikerer undervejs i efterforskningen.
Assistancemelding Drab er en utraditionel og spændende samarbejdsøvelse, hvor deltagerne skal løse en kompliceret kriminalsag. Alt tyder på selvmord, men der er dukket nye spor op, der peger i retning af en forbrydelse… Assistancemelding Drab fungerer rigtig godt til at illustrere vigtigheden af samarbejde og kommunikation, da holdene sidder med hver deres område af efterforskningen.
Jørgen Larsen bliver fundet død i haveskuret på sin bopæl i det sydøstlige Odense. Alt tyder på selvmord, og efter kort tids efterforskning afsluttes undersøgelserne og sagen lukkes.
Pludselig dukker der nye spor op i sagen – og efterforskningen bliver genoptaget. Det viser sig, at sagens akter alligevel ikke er så indlysende som først antaget. Der ligger en forbrydelse bag dødsfaldet!
Men hvem er gerningsmanden – og hvad er motivet? Og hvordan hænger det sammen, at døren var låst indefra?
I kommer til at spille en vigtig rolle i opklaringen af forbrydelsen. I bliver opdelt i hold, der arbejder med forskellige aspekter af efterforskningen.
Undervejs sker flere uforudsigelige hændelser. Tidspres, kommunikation og samarbejdet mellem jer kommer derfor til at spille en altafgørende rolle.
Assistancemelding Drab forløber i hovedtræk således:
1. Vi afbryder jer
Jeres møde afbrydes pludseligt, da deltagerne skal assistere i en kompliceret mordefterforskning...
2. Sagen efterforskes
I kommer alle til at spille en central rolle i opklaringsarbejdet, hvor I både skal samarbejde holdvis og på tværs.
3. Sagen opklares
Brikkerne falder på plads, eller gør de? Vi afslutter med en kort refleksion af kommunikation og samarbejdet.
Holdene får hver især udleveret forskelligt materiale og udstyr, der har med deres respektive efterforskningsområde at gøre, eksempelvis: Bevismateriale, indsamlede spor, mp3 afspillere med lydfiler, mp4 afspillere med små filmsekvenser, billeder, walkie talkies, rapporter, avisartikler og baggrundsmateriale.
Holdene får desuden en række øvrige rekvisitter og effekter, der skal bruges til at foretage forskellige kriminaltekniske undersøgelser.
I spillet er desuden en sms-funktion, der gør deltagerne i stand til at rekvirere oplysninger via sms.
Vores instruktør kommer udklædt som betjent, og vi kan eventuelt lave en opstart, hvor vi afbryder jeres møde på dramatisk vis…
Assistancemelding Drab er en underholdende samarbejdsøvelse, hvor deltagerne kun kan løse sagen, hvis alle samarbejder og kommunikerer. Spillet egner sig godt som en teambuildingaktivitet til firmaarrangementer eller som en overraskende og anderledes samarbejdsøvelse til jeres næste møde.
Spillet illustrerer vigtigheden af samarbejde og kommunikation. Assistancemelding Drab fungerer normalvis bedst i dagtimerne, og kan eventuelt kombineres med et foredrag.
Påtænker I at spille om aftenen, anbefaler vi som udgangspunkt spillet Drabsafdelingen eller The Bank Job – hvor der er mere fokus på underholdning og konkurrence.
Dit udbytte i Assistancemelding Drab:
- Styrkelse af samarbejde på tværs i organisationen.
- Illustrering af vigtigheden af samarbejde og kommunikation.
- Illustrere forskellige gruppedynamikker samt rolle- og ressourcefordeling i gruppen.
- Relationer til ens kollegaer forstærkes.
- Fælles referenceramme uanset placering i organisationen.
- Indsigt i hinandens kompetencer.
Assistancemelding Drab kan gennemføres de fleste steder.
Vi tager udgangspunkt i hvad der kan lade sig gøre på stedet, men optimalt har vi brug for:
- Plenumlokale med plads til alle og projektor/lærred.
- 2 ekstra lokaler eller steder.
Lykke & Co. A/S har lavet arrangementer for virksomheder siden 2008, og siden er det blevet til mange tusinde arrangementer.
Vi har lavet arrangementer overalt i Danmark, og har besøgt alt fra Nordjyske håndværkere til Københavnske reklamefolk. Vi har lavet arrangementer for alle størrelser grupper - lige fra 2 deltagere og op til 2.000 deltagere.
Intet er vigtigere for os, end at lave gode arrangementer, der lever op til vores kunders forventninger. Det er let at sige, men vores gennemsnitslige score er 4,9 (ud af 5) - vurderet på 4.500 arrangementer.
Vi bruger i høj grad egne, fastansatte facilitatorer, og har interne processer der sikrer høj kvalitet.
Er du fra større virksomhed eller organisation har vi måske lavet noget for en anden afdeling tidligere. Kontakt os gerne for at høre om vi kan give en intern reference.
Alternativt kan du se, nogle af vores andre referencer eller blive klogere på os.
Hvilken udgave skal vi vælge?
De fleste kunder vælger standard- eller premium udgaven. Såfremt I er en mindre gruppe, og arrangementet skal foregå i starten af ugen, er der mulighed for at vælge light-udgaven.
Vi sidder klar til at hjælpe, og fortæller gerne nærmere om indholdet og forskellen i de forskellige udgaver.
Kan vi få et tilbud?
Ja! Såfremt du er interesseret i et specifikt tilbud til dit arrangement er du velkommen til at skrive på hej@lykkeco.dk eller ringe på 70 227 112. Du kan også udfylde vores formular her på hjemmesiden. Vi emailer herefter et tilbud til dig, der let kan deles med kollegaerne elektronisk, hvis I f.eks. skal drøfte det på et møde (hvor vi selvfølgelig gerne deltager via video eller telefon).
Hvordan bestiller jer?
Vælg udgave og deltagerinterval i boksen til højre og klik "Bestil nu". Følg herefter vejledningen.
Du er også altid meget velkommen til at kontakte os på mail eller telefon.
Hvad skal jeg gøre som bestiller?
Inden arrangementet har vi dialog omkring holdinddeling, lokaler m.m. Men på selve dagen kan du nyde det - og deltage på lige fod sammen med dine kollegaer, da vi varetager alle opgaver.
Hvornår kommer I på dagen?
Vi ankommer normalvis 30-90 min. før start, afhængigt af spil. Vi aftaler altid nærmere omkring ankomsttidspunkt inden arrangementet, så du ved, hvornår vi kommer. Efter endt arrangement pakker vi sammen og efterlader tingene som vi modtog dem.
Skal I se stedet inden arrangementet?
Det er som udgangspunkt ikke nødvendigt at se stedet før dagen. I enkelte tilfælde vil vi dog gerne bede om et par billeder af lokalerne.
Skal arrangementet foregå på en ekstern lokation, har vi sandsynligvis været der før og kender forholdene.
Ved store arrangementer (+100 personer) kalkulerer vi ofte med besøg på lokationen inden arrangementet.
Hvad gør I for miljøet?
Vi gør ret meget ift. miljø og klima og arbejder på løbende at mindske energiforbrug m.m. Herudover arbejder vi aktivt med FN´s 17 Verdensmål og følger løbende op herpå.
Læs mere om vores konkrete klimatiltag på siden her.
Hvornår og hvordan betaler jeg?
Alle priser er angivet ekskl. moms. Faktura fremsendes via email og forfalder normalvis 7 dage efter arrangementets afholdelse. Er der behov for længere kredit pålægges et gebyr iht. vores forretningsbetingelser. Fakturaen fremsendes normalvis inden arrangementet, så fakturaen kan behandles og betales rettidigt. På fakturaen fremgår både OCR-linie og kontonr. samt link til betaling med kreditkort. Vi kan også sende fakturaen via et EAN-nr.
Jeg har stadig spørgsmål
Kontakt os - vi hjælper meget gerne. Giv et kald på 70 227 112, skriv på hej@lykkeco.dk eller book et møde.
Pris: 8.995 kr.
Prisen er ekskl. moms og kørsel
Sådan bestiller duLight udgaven indeholder
- Tilbydes i dagstimer mandag - onsdag
- Varighed 2 timer
- Vi kommer til jer
- Komplet spil med historier, spor og beviser
- Spændende efterforskningsområder
- Gennemførelse fra start - slut
- Afbrydelse af betjent
- Refleksionsproces
- Billeder fra arrangementet
- Diplom til vinderholdet
- LIVE retsmediciner
- Tilpasning til jeres virksomhed
- AV-udstyr
- Gennemførelse på engelsk
Pris: 9.995 kr.
Prisen er ekskl. moms og kørsel
Sådan bestiller duStandard udgaven indeholder
- Tilbydes alle ugens dage
- Varighed 2 timer + evt. refleksion
- Vi kommer til jer
- Komplet spil med historier, spor og beviser
- Spændende efterforskningsområder
- Gennemførelse fra start - slut
- Afbrydelse af betjent
- Refleksionsproces
- Billeder fra arrangementet
- Diplom til vinderholdet
- LIVE retsmediciner
- Tilpasning til jeres virksomhed
- AV-udstyr
- Gennemførelse på engelsk
Pris: 14.995 kr.
Prisen er ekskl. moms og kørsel
Sådan bestiller duPremium udgaven indeholder
- Tilbydes alle ugens dage
- Varighed 2 timer + evt. refleksion
- Vi kommer til jer
- Komplet spil med historier, spor og beviser
- Spændende efterforskningsområder
- Gennemførelse fra start - slut
- Afbrydelse af betjent
- Refleksionsproces
- Billeder fra arrangementet
- Diplom til vinderholdet
- LIVE retsmediciner
- Tilpasning til jeres virksomhed
- AV-udstyr
- Gennemførelse på engelsk
Det skal være trygt at bestille
- Prismatch
- Fleksibelt deltagerantal
- Flyt dato omkostningsfrit
- Betal efter arrangement