DILEMMA
Jeres virksomhedskultur på spil
Træn arbejdspladsens kultur - og gør alle til stærke kulturbærere. I spillet DILEMMA træner deltagerne hinanden i jeres virksomheds kultur og værdier ved hjælp af en række fiktive, men realistiske og arbejdsrelaterede dilemmaer.

DILEMMA
Spillet giver forståelse for forskellige synspunkter og at udfordringer ofte kan løses på mange måder. På den måde bliver deltagerne klogere på hinanden og virksomhedens kultur og værdier, og får derigennem skabt en fælles referenceramme. Efter at have gennemført DILEMMA vil man ofte have en række konkrete forslag, der både skaber værdi og er lette at implementere på arbejdspladsen.

Introduktion
I spillet DILEMMA træner deltagerne hinanden i jeres virksomheds kultur og værdier ved hjælp af en række fiktive, men realistiske og arbejdsrelaterede dilemmaer. Deltagerne bliver undervejs præsenteret for forskellige spændende dilemmaer. Opdelt i grupper skal deltagerne dele holdninger og perspektiver, inden de holdvis når frem til, hvad de mener vil være “best practise” i jeres virksomhed.
DILEMMA er et dialogspil, der gør brug af det, man kalder for kognitiv adfærdstræning. Netop fordi vi har talt om det – og afstemt med vores kultur og værdier, og bragt både vores praktiske erfaring og fantasi i spil – klarer vi meget lettere en situation, når den sker i det virkelige liv. I DILEMMA gør vi brug af flere spilelementer, så alt foregår i et “ufarligt” miljø med plads til forskellige holdninger.
Vi tilpasser spillet specifikt til jeres arrangement efter anledning, ønsket udbytte, varighed m.m.
Efter at have gennemført DILEMMA vil man ofte have en række konkrete forslag, der både skaber værdi og er lette at implementere på arbejdspladsen.

Indhold
Efter vores facilitator(er) har introduceret jer til spillet og rammerne, starter vi ud med en række hurtige dilemmaer, der har til formål at sætte stemningen og få sænket paraderne.
Herefter venter et antal runder, hver med et dilemma, der relaterer sig til kulturen på arbejdspladsen. Dilemmaerne kan omhandle samarbejde, kommunikation og kundeservice.
Vi sammensætter runderne, så de er forskellige i varighed og i måden dilemmaerne behandles på.
DILEMMA er udformet så alle kommer til orde undervejs og deltagerne ikke påvirker hinanden. Eksempelvis skal deltagerne i visse dilemmaer anonymt angive, hvilken svarmulighed de hælder mest til. Drøftelserne foregår under et regelsæt, så den gode tone bevares undervejs i hele forløbet, og det er let at tale om svære emner. Af samme grund er alle dilemmaer fiktive, men med mulighed for at drage paralleller til egen hverdag.
Deltagerne vil undervejs identificere konkrete forslag, der kan bidrage til den “best practice” man er nået frem til på holdene. Forslagene skal være i overensstemmelse med jeres kultur og værdier – hvad enten I har nedskrevne værdier eller ej. Forslagene vurderes samtidigt ud fra værdi og sandsynligheden for at implementeringen bliver succesfuld. Undervejs I spillet får grupperne mulighed for at stemme på hinandens forslag.

Anvendelse
Da DILEMMA tilpasses specifikt efter ønsket udbytte, varighed og hvilke emner der skal være i fokus, har spillet mange anvendelsesmuligheder.
Spillet kan bruges i alle organisationer, der proaktivt ønsker at træne medarbejderne i problemstillinger, inden de opstår. Deltagerne bliver klogere på hinanden og virksomhedens kultur og værdier, og får derigennem skabt en fælles referenceramme.
Alle medarbejdere kan deltage i DILEMMA på lige fod.
Spillet kan f.eks. anvendes til:
- Aktivitet til personalemøde (dag eller aften).
- Konkret samarbejdsøvelse.
- Sætte fokus på service i organisationen.
- Kort afbræk i møde, kursus eller seminar.
- Heldagsaktivitet til temadag.
- Underholdende aktivitet til sommerfesten eller julefrokosten.
- Introduktion af nye medarbejdere.
- Kickstart af et projekt.
- At skabe fornyet energi i organisationen.
- At skabe fælles retninger.
- Underholdende indslag med etiske / moralske / underholdende dilemmaer.
DILEMMA kan også gennemføres virtuelt. Læs mere om den virtuelle udgave DILEMMA virtuelt.

Forløb
DILEMMA forløber i hovedtræk således:
1. Introduktion
I et ufarligt spilunivers skal deltagerne finde løsninger og god praksis på forskellige arbejdsrelaterede dilemmaer.
2. Relevante og lærende dilemmaer
Deltagerne bearbejder via forskellige metoder realistiske, men fiktive dilemmaer. Deltagerne udarbejder konkrete og lavpraktiske handlingsforslag, der kan implementeres.
3. Dagens kulturbærere kåres
Læringen forankres, afstemninger og point fra dagens bedste handlinger gøres op. Vi kårer dagens stærkeste kulturbærere.

Udbytte
Dit udbytte i DILEMMA:
- Forståelse for andres synspunkter.
- Relationer til ens kollegaer forstærkes.
- Fokus på virksomhedens kultur og værdier.
- Fælles referenceramme i løsning af arbejdsrelaterede dilemmaer.
- Konkrete idéer til handlinger der tager udgangspunkt i fælles retning.
Formålet med spillet:
- I et “ufarligt” spilmiljø drøftes arbejdsrelaterede dilemmaer inden de opstår.
- Give forståelse for hinandens synspunkter, og hvorfor andre måske agerer anderledes end en selv.
- Skabe fællesskabsfølelse og blive klogere på virksomhedens retning og værdier.
- Konkretisere virksomhedens værdier og hvordan der skal arbejdes med dem.
- Inspirere hinanden til at løse tingene på nye måder.
- Demonstrere at udfordringer ofte kan løses på mange måder, og forskellighed gør stærk.
Sammenlign priser
Spar 10% hvis du bestiller senest 3 måneder før arrangementet
Herefter 325 kr. pr. deltager
Alle priser er ekskl. moms og kørsel
Herefter 375 kr. pr. deltager
Alle priser er ekskl. moms og kørsel
Herefter 525 kr. pr. deltager
Alle priser er ekskl. moms og kørsel
Herefter 293 kr. pr. deltager
Alle priser er ekskl. moms og kørsel
Priserne er fratrukket 10% Early Bird rabat, som opnås ved bestilling senest 3 måneder før arrangementsdatoen.
Herefter 338 kr. pr. deltager
Alle priser er ekskl. moms og kørsel
Priserne er fratrukket 10% Early Bird rabat, som opnås ved bestilling senest 3 måneder før arrangementsdatoen.
Herefter 473 kr. pr. deltager
Alle priser er ekskl. moms og kørsel
Priserne er fratrukket 10% Early Bird rabat, som opnås ved bestilling senest 3 måneder før arrangementsdatoen.








Over 4.500+ glade virksomheder.
Tusindvis af virksomheder har givet god feedback efter vores arrangementer







Har du stadig spørgsmål?
Ring på +45 70 227 112 eller se herunder

Andre muligheder
Nogle af Danmarks største virksomheder booker vores events
Få et uforpligtende oplæg og professionel vejledning.
Udfyld formularen og vi vil kontakte dig hurtigst muligt.
Inden for åbningstiden, svarer vi normalvis hurtigt.